Yritysjoogat työhyvinvoinnin lisäämiseen

Työntekijöiden hyvinvoinnilla on vaikutusta työntekijöiden motivaatioon ja työtehoon. Jos työntekijät eivät voi hyvin, ei organisaatiokaan voi hyvin. Monella organisaatiolla on yhteiset tilaisuudet ja vapaamuotoiset tapaamiset jääneet koronan aiheuttaman etätyöskentelyn vuoksi. Organisaatioille tarjoamamme jooga luo yhteisöllisyyttä, lisää hyvinvointia, tarjoaa vapaamuotoista yhteistä tekemistä, joita työntekijät kaipaavat korona-ajan jälkeen. Motivoituneet ja hyvinvoivat työntekijät ovat myös tehokkaampia työntekijöitä eivätkä sairasta niin paljon.

Jooga organisaatioille on erityisesti istuma- ja ajatustyötä tekeville laadittu harjoitus, joka sisältää kaikille sopivia keskittymis- ja hengitysharjoituksia, kehoa energisoivia ja huoltavia joogaliikkeitä sekä loppurentoutuksen. Harjoituksen avulla voidaan parantaa keskittymis- ja stressinsietokykyä, vähentää uupumusta ja kiputiloja sekä saada uutta energiaa työntekoon. Jooga organisaatioille

- on 45-60 minuutin harjoitus

- sisältää keskittymis- ja hengitysharjoituksia, joogaliikkeitä ja loppurentoutuksen

- pidetään viikoittain organisaation tiloissa tai Sattva Jooga Seinäjoen salilla Seinäjoella, osoitteessa Varastotie 11 yritykselle sopivana ajankohtana joko työpäivän ohella tai sen jälkeen.

- on matalakustanteinen ja tehokas tapa edesauttaa työntekijöiden hyvinvointia ja tehokkuutta

- sopii osaksi organisaation hyvinvointi- ja virkistystoimintaa

- voidaan pitää hybridinä (samaan aikaan lähi- ja virtuaaliohjauksena)

Säännöllinen joogaharjoitus

- parantaa keskittymis- ja stressinsietoa

- tehostaa työntekoa

- tuo lisää energiaa ja elinvoimaa

- auttaa vähentämään uupumusta, jännitystä ja kiputiloja

- parantaa kehon liikkuvuutta, tasapainoa, notkeutta ja voimaa.

- vaikuttaa positiivisesti työilmapiiriin ja ryhmähenkeen

- osoitat, että välität työntekijöiden hyvinvoinnista, mikä lisää myös kilpailuetua suhteessa muihin organisaatioihin.

Yritysjoogaan voidaan sisällyttää erilaisia yhdistelmiä joogasta, meditoinnista ja äänimaljarentoutuksesta

ASTANGAJOOGATUNTI 60 min, 90 min

Astangajooga on samaan aikaan rauhoittava ja energisoivat joogalaji, joka kehittää kehon ja mielen voimaa ja joustavuutta.

RESTORATIIVINEN YIN 60 min, 90 min

Tämä jooga yhdistää perinteisen yin tunnin lempeine venytyksineen ja restoratiivisen joogan lepoasennot. Riippuen tunnin pituudesta harjoitukseen sisältyy 1-2 lepoasentoja ja loppuosatunnista tehdään yin harjoitusta.

HATHA TAI DYNAAMINEN HATHA 60 min, 90 min

Hatha jooga on lempeää liikettä, joka lisää kehon ja mielen joustavuutta. Dynaamisessa hathassa seisomaliikkeiden osuus on suurempi ja siten tunti on liikkuvampi ja myös voimaa kehittävä.

KUNDALIINIJOOGATUNTI 60min, 75 min 90 min

Voit varata pienelle ryhmälle joogatunnin, johon sisältyy lyhyt meditaatio. kundaliinijoogaa sanotaan tietoisuuden joogaksi, siinä yhdistyvät hengitys ja liike yhdessä joogakriyan (liikesarjan) kanssa.

ÄÄNIMALJARENTOUTUS RYHMÄSSÄ 45 min, 60 min

Tule rentouttavaan äänimaljakylpyyn. Äänimaljahoidossa voit levätä sinulle sopivassa asennossa peiton alla ja vain olla ja hengittää. Äänimaljahoidon vaikutus on keholle ja mielelle kokonaisvaltainen hoito, jossa hermosto ja lihakset rentoutuvat, stressitaso ja verenpaine laskevat, psyykkinen palautuminen käynnistyy, ja keho virkistyy. Äänimaljahoidon voi varata myös yksityisesti, jolloin äänimaljat tulevat keholle ja hoitavat kehoa solutasolla äänimaljojen värähdellessä kehoyhteydessä. Hoito on lempeä ja rentouttava.

MEDITAATIO RYHMÄSSÄ 20 min, 30 min

Meditointi poistaa stressiä, edistää psyykkistä hyvinvointia ja auttaa parhaimmillaan kehoa voimaan paremmin sekä hallitsemaan tunnereaktioita. Hengittäminen ja pysähtyminen viestittää keholle, että voit rauhoittua, ei ole kiirettä eikä hätää. Mieli saa pienen lomaretriitin meditoidessa. Ryhmässä meditointi vahvistaa ryhmän yhteistä energiaa ja kohottaa sitä.

YHDISTELMIÄ:

Valittu joogalaji, johon voidaan sisällyttää rentoutus tai vaihtoehtoisesti äänimaljarantoutus.

Meditaatio ja äänimaljarentoutus sisältää lyhyen noin 10 minuutin meditaation ja äänimaljarentoutuksen sen jälkeen. Kesto voi olla 45 min tai 60 min.

Venytys- ja äänimaljarentoutus sisältää pitkiä yinjooga venytyksiä alkuun noin 30 min ja 30 min äänimaljarentoutuksen. Kesto 60 min tai 90 min

Parijooga ja äänimaljarentoutus. Tässä tehdään joogaharjoitteita parina, sekä meditaatio pariharjoitteena. Parina voi olla työkaveri, puoliso, ystävä, perheenjäsen tms. Lopuksi äänimaljarentoutus. Jos musiikki ja tanssi kutsuu voit varata mantraillan jossa lauletaan gurmukhinkielisiä ja englanninkielisiä mantroja ja haetaan niihin luonnollinen kehonliike. Tässä et tarvitse laulutaitoa tai tanssitaitoa, pelkkää heittäytymistä mukaan. Kesto 45 min, 60 min.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä sattvajooga.seinajoki@gmail.com ja kerron lisää!

Sattva Jooga Seinäjoki | yrittäjä ja joogaohjaaja Anneli
Kupari | 050-5370867 | sattvajooga.seinajoki@gmail.com | Varastotie 11, 2 krs, Seinäjoki| www.sattvajoogaseinajoki.fi